perjantai 22. elokuuta 2008

Jorkka on rautaa



Olin sitten eilen illalla Lahdessa Jazztorin teltassa kuuntelemassa Jorma Kääriäistä Riku Niemen orkesterin solistina. Jorkka oli selvästi flunssassa, mutta ammattilainen on ammattilainen: veti upean keikan täydelle teltalle nenä punoittaen, kuumeessa ja väliin niistäen. Taas siis Jorma lauloi "mimmit kuumiksi" niin kuin Esa Pulliaisella on tapana kommentoida. Täytyypä taas kaivaa esiin Jorkan levyt, joita mulla on kolme ja nauttia kunnon samettikurkusta. Kuvat ovat aika surkeita, kaukaa otettuja ja täydellä zoomilla, mutta jospas jotain tunnelmasta välittyisi. Onko siellä kurkkijoissa muita Jorkka-faneja?





Tänään sitten toisenlaista musiikkia, lähden katsomaan High School musikaalia Peacockiin. Siinä on useampikin tyttären ystävä esiintymässä. Ihana ladata siellä nuorta energiaa itteensä, tai ainakin elän toivossa, että jotain siitä tarttuu yleisöönkin. Taitteitten yötä kaikille!




Riku Niemi ja Jorma Kääriäinen

Ain-niin, Pohojalaasen innoittamana ostin miekin eilen höyrypesimen. Vautsi, mikä peli. Olen vasta kerran kokeillut, mutta olen innoissani. Lika lähtee suurempia voimia käyttämättä ja ekologisesti ilman myrkkyjä, vain kuumalla höyryllä ja rätillä. Olen aina ollut siivousvälineitten perään, vaikka en siivouksesta tykkääkään. Mutta tuolla pelillä on pakko päästä siivoamaan. Kerkesin jo pestä keittiön tuolin päällisetkin ym.


Mukavaa viikonloppua kaikille kurkkijoille! Olette mukavasti palanneet, vaikka mulla oli pitkä lomatauko postauksissa. Se innoittaa jatkamaan, vaikka välillä mietinkin, että onko tässä mitään järkeä. Sitä varmaan miettii jokainen bloggaaja muutaman kerran kuukaudessa.

10 kommenttia:

Sooloilija kirjoitti...

Kyllähän Jorma Kääriäinen on ammattimies, pitkän linjan muusikko. Ja perusasia on kunnossa eli mahottoman hyvä lauluääni, tunnistettava ääni. Ei mulla silti yhtään levyä ole. Pidän hänen Elvis-tulkinnoistaan.

Harmittaa kun en ole nähnyt sitä elokuvateattereissakin pyörinyttä dokumenttia hänen elämästään ja muusikon työstään.Pitää joskus yritää löytää se käsiin. Sen nähneet ovat sanoneet, että ensinnäkin hyvä dokkari, ja Jorma on siinä rehellinen, tunteellinen oma itsensä!

Mukavaa viikonloppua!

Anonyymi kirjoitti...

Jorma Kääriäinen laulaa komiasti, vaikken varsinaisesti mikään fani ookkaa. Kyllä sulla on sitten vilikasta tuo seuraelämä.=oD Konsertteja, teatteria ja matkoja harva se päivä. Kyllä sulla on tallessa omasta takaa tuota nuorison elämiseninto, ei sun sitä tartte niistä imemäs käyrä.=oD Kyllä se höyrypesuri on hyvä veheje, mä oon putsannu sillä paikkoja jo usiamman kerran, mutta vielä vaan on likaa jälijellä. Hyvää viikonloppua <3 Terv. Irene

Anonyymi kirjoitti...

Kyllä Jormassa on karismaa ja ääntä, kuuntelen jos radiosta tulee ja joskus enemmänkin, kun mies tykkää. Mies tuntuu myös sydämelliseltä, aidolta.

Viime aikojen radiosoitossa ollut vanha piisi Kesä jonka kerran elää sain on aivan ihana, muisto lapsuudesta.

-noeijoo

Anonyymi kirjoitti...

Täytyy tunnustaa etten ole kuullut Jorma Kääriäistä ainakaan livena koskaan, enkä erityisesti ole hänen enkä musiikkinsa fani. Ei ole vain sattunut kohdalle, voisin vaikka fanittaakin, jos keikalle eksyisin. Karismaahan hänestä löytyy, sellaista rosoisen sorttista, mikä on mieleeni.

Höyrypesin!? Outo vempain,jospa jossain esittelyssä osuisi kohdalle.

Mie en kyllä ole itse yhtään välineintoinen. A osti keväällä ikkunapesurin ja sitä olen kyllä käyttänyt, se toimii.

Minun innottomuuden takana lienee puhdas laiskuuskin, siivoan kyllä mutta velvollisuudentuntoisesti sen mikä on pakko. Välineetkään eivät ole saaneet siivousintoa nousemaan.

Anonyymi kirjoitti...

Totaalinen Jorkka-fani täällä :D Levyjä löytyy niin soolona kuin Agentsinakin. Aivan upea laulaja!
Ja sinä olet jo kerennyt sen höyrypesimen ostamaan. Minäkin innostuin I.Pohojaalaasen kirjoituksesta niin, että meinaan sen hankkia. Ja kun kerran sinullakin on nyt hyviä kokemuksia siitä. Pakko päästä kauppaan..... :)

Anonyymi kirjoitti...

Ah, toinen höyrypesimen kehuja! Olisi kyllä kiva kokeilla sitä ihmelaitetta, joka korvaa miltei kaikki siivousvälineet. (Ei kai sentään imuriakin?)

Anonyymi kirjoitti...

Onpa tunnelmallisia kuvia! Hyviä otoksia! =o) Näitä on kiva katsella täällä blogistaniassa, kun livenä ei tule koskaan lähdettyä minnekään.

Virpi P. kirjoitti...

On muuten erinomaisia kuvia! Faneihin en kuulu, mutta oli varmaan hyvä kokemus.

Anonyymi kirjoitti...

Mä en ole Jorman fani, vaan yks Vicki-fani, joka toivottaa hyvää viikonlopun loppua! Aina sitä välillä miettii, mistä repii ajan bloggaamiseen, mutta ei tästä luopuakaan halua.

Anonyymi kirjoitti...

Moikka !

Mä olen suuri Jorkka fani ja kuvat tuo mieleen sen kun olen ollut katsomassa häntä. Siinä mies jolla niin ihanan pehmeä ääni. Mies vetää aina täysillä ja osaa käyttää kroppaansa niin mahtavasti.
Kovasti odotan milloin pääsen häntä taas katsomaan.
Onko sulla facebookkia?
t.Sari