tiistai 26. kesäkuuta 2007

Fysioterapiaa

Arki on taas alkanut so. vieraita ei ole tänä iltana. Menimme aamulla ulkomaan vieraani, A:n, kanssa bussilla Hesaan. Mie menin fysioterapiaan ja hän meni siskonsa luo jatkamaan Suomen lomaansa.

Olipas ihanaa olla fysioterapiassa. Ystäväni M. on mm. fysioterapeutti ja hän antoi hartioilleni vähän "mobilisoivaa" hierontaa. Teki kyllä eetvarttia ja oli jännittävää nähdä ystävänsä ihan uudessa roolissa eli työroolissa. Laadulla on tekijänsä. Olen ollut aika monen hierojan, kuntohoitajan ym. asiantuntijan käsittelyssä ja osaan kyllä arvostaa, kun kohdalle sattuu "hyvää kyytiä". M. totesi., että hartiani ovat aika jumissa. Ei ihme, kun ei tässä ole oikein voinut jumpata vielä ja hartiat kuvittelevat vielä kantavansa niitä E-kippoja... Muuten ulkomaan ystäväni A. totesi heti kättelyssä jo kentällä, että mun ryhtini on muuttunut paremmaksi. Jess!! Niin miekin olen ajatellut, mutta kukaan muu ei ole sitä sanonut ääneen aiemmin.

Huomenna mulla on vapaapäivä. Tarkoittaa sitä, että mulla ei ole mitään sovittua menoa tai tapaamista kalenterissani. Katselin tuossa kalenteriani ja totesin, että sairaslomani aikana mulla on ollut tosi vähän päiviä, joilla ei olisi mitään sovittua... lähinnä olen tapaillut ihmisiä, joko kutsumalla heitä kotiini syömään tai olemme tavanneet jossain kahvittelun merkeissä.

Kun olin jo valmiiksi Hesassa fysioterapian jäljiltä, päätin vähän pyöriä siellä. Ensin suunnistin Hietalahden ortodoksiselle hautausmaalle - olisin halunnut käydä Kirkan haudalla. En kuitenkaan hänen hautaansa löytänyt, en käynyt joka käytävää läpi. No, joka tapauksessa oli mukava kävellä hautausmaalla, siellä on jotenkin hyvä, kiireetön tunnelma. Kirkaa arvostin taiteilijana kovasti, olen ollut häntä muutaman kerran kuulemassa livenä ja en ole voinut muuta kuin ihailla sitä ammattitaitoa ja yleisön kunnioitusta.

Sitten kävelin leijonan kitaan. Menin Stockalle ALE-hulinaan. Tulin ostaneeksi Olsen- merkkiset caprit, jotka istuivat yllättävän hyvin tähän keski-ikäisen naisen turvonneeseen ruhoon. Ei ne ihan halvatkaan olleet, maksoivat 42 € , vaikka olivat -40% alessa. Hyvät ovat, ovat päällä nytkin. Olen mie sen oppinut, että jos mua joku miellyttää, niin kandee ostaa heti pois, niin vähän mie yleensäkin innostun vaatteista.

Aurinko paistaa taas, vaikka lämpötila on kyllä romahtanut eilisestä. Se on hyvä, sillä asuntomme vähän viilenee sään myötä ja silloin saa paremmin nukutuksi. Nukkuminen on ihanaa. Ja hyvin nukutun yön jälkeen on aina ilo nousta uuteen päivään.

Ei kommentteja: