maanantai 12. tammikuuta 2009

6 satunnaista asiaa meitsistä


Tämä meemi oli niin hauska, että päätin osallistua. Tähän minut haasti Katriina Omenapuun alta.


1. Nukkuminen


Rakastan nukkumista ja olen tosi tarkka unistani. Nukun yleensä noin 9 tuntia yössä ja aloitan ajoissa illalla eli noin klo 22.30. Nukahtamista ennen luen kirjaa sellaiset puolisen tuntia ja kun lasken kirjan käsistäni, sammutan valot ja uni tulee yleensä alta kahden minuutin. Kaikki vanhat ystäväni tietävät tämän ominaisuuden minussa ja kunnioittavat sitä eli eivät suotta mua herättele, jos nukun. Jos minut herättää, saatan vetää vaikka nyrkillä päin näköä ja jatkaa unia. Aamulla sitten ihmettelen, miksi mulle ollaan kärttyisiä. En nimittäin muista näitä pahoinpitelyjä aamulla. Siippa sai karvaasti kokea tämän ominaisuuteni avioliittomme alkuaikoina. Olen tosin ikäväkseni huomannut, että unen laatu on huonontunut iän myötä. Onneksi minulla on varaa tason laskuun.


2. Aamupala


Minut saa parhaiten ylös ajatus aamupalasta. Mulle maistuu mainiosti ruoka heti noustuani. Yleensä juon ensin teetä leipien kanssa ja sitten kahvit perään. Näin olen toiminut varmaan jo 15 vuotta. Vatsani ei kestä kahvia suoraan aamusta.Ulkomailla, varsinkin Thaimaassa on ihanaa, kun aamupalalla saa kunnon pöperöä heti aamusta: riisiä, lihakastiketta ja muuta hyvää. Nam.


3. Vessatoimet


Olen tosi nopea vessassa kävijä. Ummetus sanan olen kuullut, mutta itse kärsin siitä hyvin harvoin. Oikeastaan vain silloin, jos olen joutunut istumaan yhteen menoon autossa/ lentokoneessa tai junassa tuntitolkulla. Niinä harvoina ummetuskertoina olen ihan paniikissa, koska tunnetusti syön runsaasti koko ajan. Lähden vessaan just kun siltä tuntuu ja hoitelen hommelit alta 3 minuutin. Normaalisti.


4. Kynnet


Inhoan pitkiä kynsiä itselläni. Toki minusta pitkät ja lakatut kynnet ovat kauniit toisilla, mutta itselläni en niitä siedä. Thaimaassa annan joskus tyttöjen hoitaa ja lakata kynteni, erityisesti varpaan kynnet. Minusta kynnet ovat heti tiellä ja vaivaksi, jos ne ovat vähänkin pitemmät. Sitä paitsi kynsien alle kasaantuu inhottavasti kuollutta ihoa, kun sitä tulee raapineeksi itteään. Mulla on useimmiten kynsileikkuri mukana laukussani.


5. Mukavuudenhalu


Olen todella mukavuudenhaluinen tyyppi ja se ohjaa paljonkin elämäni valintoja. En siedä vaatteita, jotka kiristävät, puristavat tai hiottavat. Mukavuudenhaluni lyö reippaasti korville turhamaisuutta ja voittaa sen 6-0. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä tarkemmaksi tulen siitä, mitä oikeasti haluan ja kenen kanssa esimerkiksi haluan olla tekemisissä. En jaksa olla rasittavien ihmisten kanssa imurointisuhteissa, jotka eivät ole mitenkään vastavuoroisia, vaan jotka vievät minusta energiaa antamatta mitään itsestään. Olen valmis antamaan paljon, mutta odotan myös saavani paljon. Taidan olla itse aika vittumainen akka, kun tarkemmin ajattelen.


6. Unet


Olen kova tyttö näkemään unia. Siihen tietty tarjoutuu paljon mahdollisuuksia senkin vuoksi, että käytän vuorokaudesta aika suuren osan nukkumiseen. Uskon unien antavan minulle mahdollisuuden syvempään itsetuntemukseen. Olen itse tällä hetkellä uniryhmässä ja aivan piakkoin alan itse vetämään harjoitusuniryhmää, joka liittyy uniohjaaja koulutukseeni. Uniin paneutuminen on erittäin hauskaa, luovaa ja rentouttavaa.



Tällaiset omituisuudet paljastan itsestäni kurkkijoille. Teille, jotka olette pitempään seuranneet blogiani tässä tuskin on mitään uutta?? Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! Jostain kummasta syystä kuvat eivät meinaa latautua tänään tänne, vain yhden sain ladattua. Sopii ominaisuuteen "mukavuudenhalu".

15 kommenttia:

Virpi P. kirjoitti...

Oli hauska lukea tätä, ronskinpuoleista ja suorasanaista latelua. Sinussa on niin ihanan konstailematonta selkeyttä, ei mitään turhaa krumeluuria eksyttimenä. -Joskus, joskus me järjestämme sen siskotapaamisen!

Sooloilija kirjoitti...

Tässähän ne elämän tärkeimmät; uni, ruoka, lepo ja leppoisa ote elämään. Ai niin, ja vessassa käynti!! Se on sinua. Olen täällä kohta vuoden verran vieraillut ja oppinut sinut suorana ja rempseänä tuntemaan.

Eevis kirjoitti...

Rehellistä meemiä... Kateellinen noista unistasi. Harvoin näen. Nukunkohan liian vähän??

Nauratti tuo lehemä. Onneksi ei uinaillut toisessa päässä autoa, sillä olin näkevinäni rotkon reunan. Siinä sitä olisi saanut odotella iltalypsyaikaa...

Anonyymi kirjoitti...

Heh, mun olisi pitänyt myös laittaa tuo vessahommeli :D Minäkin menen, teen ja tulen pois, mitä sitä muutamaa minuuttia kauemmin siellä on :D Ylkä aina ihmettelee tätä, kun itse vääntää ties kuinka kauan :D

Ja kynnet. Minä taas haluaisin pitää pitkiä kynsiä mutta kun en voi. Mulla näppiksen näpyttely menee ihan pipariksi silloin, kynnet menee namikoitten väliin :D Jos olisi jo alunperin sellaiset pitkänmalliset kynnet luotu, ei haittaisi vaikka olisivat lyhyemmätkin, mutta kun on tällaiset paistinpannukynnet :D Kun olen lomalla, silloin aina kasvatan kynnet ja lakkailen, mutta siinäkin usein käy niin, että joku lohkeaa ja sitten on leikattava kaikki, koska kaikkien on ehdottomasti oltava yhtä pitkät.

Minun aamupalani on n. 3 ruokalusikallisen verran kahvia ja yksi pieni keksi :D En pysty syömään mitään aamuisin. Paitsi hotelleissa! Silloin vedän kaikki munakokkelit ja makkarat ja hedelmät ja muut tilpehöörit! :D Johtuukohan se siitä, että ei tarvitse itse laittaa vaan saa mennä valmiiseen pöytään :D

Anonyymi kirjoitti...

Olisitko kirjoittanut noita asioita 15-vuotiaana?

On muutes 33330 mittarissa. Voisin päivitysnappulalla klikata sen siihen maagiseen kolmosriviin...

Anonyymi kirjoitti...

Tulihan tässä uusia asioita, esimerkiksi wc-käyttäytymisestäsi. Aika hauska ja rohkea akka olet, kun uskallat paljastaa itsestäsi väkivaltaiset ja intiimit puolesi. :)

noeijoo kirjoitti...

Hei haloo, sisko sisko. Löytyi niin paljon tutun kuuloista, etten viitsi luetella.

Nykyään muuten, kun nukun paremmin kuin koskaan, on noloakin tunnustaa seurassa nukkuvansa hyvin, kun unihäiriöt ovat niin yleisiä.

Anonyymi kirjoitti...

Mullon aikapalijon samanlaasia elämän tärkeitä asioita, kun sullakin. Mäkin tykkään nukkua, varsinkin päivällä. Moon niinku äirin kohorus, kun pääsen päivällä nukkumahan. Näitä päiväunia mä varijelen mustasukkaasesti, samuttamalla esim. kännykän päiväunien ajaksi. Kynnet mä klippaan kans aina lyhyeksi. Mulle tuloo vaikia olo, kun kynnet on kasvanu tiettyhyn pituutehen ja silloon mä tartun kynsisaksihin ja katkaasen ne oitis. Mullon muutoon melekoonen valikoima Fiskarin pieniä kynsisaksia. Ja mukavuurenhalu pukeutumises on kans tyypillistä mua. Mäen kestä mittään vaatekappaletta, jos siinei oo joustoa. TERVEISIN IRENE

Anonyymi kirjoitti...

Tuo LEHMÄKUVA on ihan täyskymppi :)

Muutoinkin mukava kirjoitus elämän tärkeistä asioista :)

Vicki Li kirjoitti...

Kiitoksia hauskoista kommenteista siskot. Kevät tulee, joko otetaan taas naftaliinista suunnitelma polkkaaja tapahtumasta?? Rva 33333 ei ilmoittautunut, sääli, hänelle oli varattu pieni Vilnan tuliainen.Vai oletko siellä??Nyt on viimeinen aika ilmoittautua. Jos et, niin laitetaan ylläri menemään Miinalle, joka oli 33330. Miina, nyt osoite tulemaan futurevicki@gmail.com jy ylläri pukkaa. Ylläri istuukin mainiosti tämän postauksen valokuvaan.

Anonyymi kirjoitti...

Minen ny oo varma vaikka se 33333 olisin ollu minä, mutta kun mullon aina niin huono tuuri tuos arpapelis, niin en enää oikeen ymmärrä ottaa osaa kilipaaluuhin ja olla tarkkana silloon, kun pitääs. Miina oli 33330, Linuska 33331, Noeijoo 33332 ja Anonyymi Irene 33333. =oD Tämei oo ny mitään varmaa matikkaa, kun se 33333 on voinu olla joku sellaanen lukija, jokei oo kommentoonu, mutta sen käynti näkyy kävijälaskuris. Moonkin eherottomasti sitä mieltä, notta Miina on ansaannu yllärinsä jo pelekästänsä aktiivisuutensa takia. Onnea vaan Miinalle ja hyvää ja rentouttavaa viikonloppua sulle Vicki Li <3 IRENE =oD

Anonyymi kirjoitti...

Hei Vicki Li, onpa oivallinen lista! Ottaisitko yhteyttä minuun, haluaisin vaihtaa muutaman sanan vain sinun kanssasi. Aurinkoa t. paivi.leino at yle.fi

Anonyymi kirjoitti...

Heipsutirallaa, täällä viiniä kohtuullisesti nauttineena tulin katsomaan onko mitään uutta tpahtunut ja hemmetti, oletko sinä minä vai minä sinä.. miten se nyt oikein menee : D

Ainoa hieman arveluttava asia oli tuo aamusyöminen, siihen minä en pysty. Juon kahvit aamulla ja jos on arkipäivä, niin voin seuraavan kerran huomat kotiin lähdön aikaan ettei ole tullut syötyä vielä mitään. Kahvia on tullut tietenkin vedettyä pari kupposta..

Mutta kuten jo joku mainitsi, jos ollaan reissun päällä ja joku muu duunaa brekun niin hei, kaikki menee : D eli en turhamainen laisinkaan..

Halipatsui ja "nähdään" taas.

P.S Tämän hetken ihastus Don Mendo 2004, lipi lipi..

meri kirjoitti...

Tässä on nainen, joka tietää mitä tahtoo ja pitää ittestään huolen!

Parasta jokaisessa päivässä on hetki jolloin pääsee sänkyyn, saa kääriytyä peittoon ja alkaa omissa tuhinoissaan (ja tuhnuissaan) vaipua unta kohti. Minunkin mieheni on saanut oppia, että lempeä on turha odottaa, jos herättää kesken unien.

Ja se toiseksi paras hetki: aamiainen. Taidetaan kaikki siskokset olla siinä samaa maata.

Vicki Li kirjoitti...

Heipsan jakiitokset kommenteista. Kyllä me siskokset ollaan näemä samasta puusta, ei maha mittään ;)