perjantai 20. heinäkuuta 2007

Saldovapaa

Ihanaa olla vapaalla näin arkena. Hyppäsin bussiin aamulla ja kävuin ensin kastelemassa kukat tulevassa toimipaikassani lähellä Tullinpuomia. Hämmästyin sitä, että siinä 9 maissa siellä oli tosi hiljaista, missä hitossa kaikki hesalaiset ovat? Autojakin näkyi vain muutama hassu liikenteessä. Siis Suomi on kiinni heinäkuussa, tosi on. Turisteja näkyi poukkoilemassa siellä täällä ymmyrkäisen näköisinä. Ihmettelivät varmaan samaa kuin minäkin, missä ihmiset ovat?

Suunnistin Hakaniemen halliin. Se on mun yksi lempparipaikoista Hesassa. Siellä hallin toisessa kerroksessa on kaikkia metkoja liikkeitä. Siellä myydään mm. kotitakkeja (mun äidillä ainakin oli sellaisia 70-luvulla) ja ihania lohenpunaisia trikookerrastoja. On siellä sitten Marimekon liikekin, jossa oli -20% jo alennetuista vaatteista. Tarttui sieltä mukaan mustavalkoinen (leveät raidat) lyhythihainen pusero karvan verran alle 19 €. Olisin mielelläni ostanut myös kerniliinan, mutta ale-kuosit olivat niin vahvoja, että jäipä ostamatta. Nautin kaffet ihanan sikarasvaisen omenaleivoksen kera. Kassalla kertoivat, että ko. omenaleivos tulee heille Tammisaaresta saakka ja sillä on aivan vakiosyöjänsä. Sanoisin, että pikkuisen liian rasvainen mun makuun, ei siitä mun vakkari tule.Kävelin pitkän sillan yli Kaisaniemen Anttilaan, jossa oli jo enemmän kuhinaa. Varmaan tunnin pällistelin, enkä lopulta ostanut mitään. Kaikenlaista kodin tekstiiliä olisi ollut kaupan pilkkahintaan.

Kaisaniemen metroasemalta Pick& Mixistä löysin hyvännäköisiä pistaasipähkinöitä. Viemme ne tuliaisiksi huomenna viinipullon ja valkohomejuuston kera. Siis aikalailla hukkaan heitettyä aikaa siellä kaupungilla, mutta mie nautin. Kukaan ei ollut hoputtamassa mihinkään suuntaan. Enemmän olen siis virtuaalishoppaaja. Hauska juttu oli se, että mun työkaverini soitti Kemiöstä, että siellä on tarjolla antiloopin ja kengurun lihaa, että kannattaako hänen ostaa. Mie siihen tuumasin, ettei kannata, koska samaa tavaraa on paikallisessa Seilorissa. Hän vaan totesi, että arvasi mun tietävän asiasta jotain... maineení herkkuperseenä on siis levinnyt hyvin ainakin lähipiirissä.

Tänään on perjantai. Perjantai on herkkuilta. Olen ostanut taas karitsan paahtopaisteja, jotka grillataan illalla. Eihän muuten viikonloppu tunnu miltään. Tyttären poikaystävä pääsee eka kerran lomalle tänään armeijasta, jospas hänkin ehtisi meille syömään. Tytär nauroi mulle, että mun olisi pistänyt ostaa kengurunlihaa, että olisi ollut "vävykokelaalla" taas ihmettelemistä täsää meidän perheen sapuskakulttuurissa. Kenguru saa jäädä toiseen kertaan.

Ai-niin, mulla iski illalla aivan tajuton "pullahimo" ja kävin ostamassa Pågensin kaakaomuffinseja - joista en ole koskaan tykännyt. Aamulla "nautin " yhden kahvin kanssa. Oli todella yököttävä, mutta sinnillä söin. Kammottavan keinotekoisen makuista paskaa. Siis makuni niitten suhteen ei ole muuttunut pätkääkään, se on nyt testattu taas 10 vuodeksi eteenpäin. Pulla minun makuuni on mm. Fazerin Kilopitko ja Eromangan puolukkapiirakka. Eivät ole vielä koskaan pettäneet. Tähän mennessä. Herkullista viikonloppua kaikille!

Ei kommentteja: